Schooltje Kailali - Reisverslag uit Groningen, Nederland van IrisNarelleMartijnJanneke - WaarBenJij.nu Schooltje Kailali - Reisverslag uit Groningen, Nederland van IrisNarelleMartijnJanneke - WaarBenJij.nu

Schooltje Kailali

12 Maart 2015 | Nederland, Groningen

Hallo allemaal,

Over ongeveer 1,5 week is het zover. Onze reis naar Nepal!
De voorbereidingen gaan goed! Inmiddels hebben we ons visum binnen en heeft ook iedereen de nodige spuiten gehad. Daarnaast blijven we bezig met het geld inzamelen voor het schooltje.
Van Ashok (van de Rotary) hebben we een project voorstel gekregen om een schooltje in Kailali op te gaan zetten. Wij hebben hier mee ingestemd dus de bestemming van het geld is bekend!

Iris kreeg vorige week een mailtje van een Nederlands stel uit Capelle aan den IJssel, Inge en Kees van Balen. Inge en Kees geven elk jaar les in Nepal (Engels en rekenen). Ook dit jaar hebben zij weer les gegeven in Nepal op verschillende schooltjes.
Ashok heeft hun verteld over onze reis en het project voorstel van het schooltje in Kailali meegegeven. Kailali is echt een dorpje met kleine huisjes van natuurlijk materiaal.
Kees en Inge hebben in Nederland meteen contact gezocht met Iris en aan Iris het plan gegeven,

Hieronder een aantal dingen wat er op de planning staat:
-het gaat om een schooltje in Kailali
-er worden 4 klaslokalen gebouwd
-sanitaire voorzieningen worden ook geplaatst
-school voor meer dan 200 kinderen
- 6 leraren gaan er les geven
-op de planning staat dat het schooltje zo goed als klaar is in de laatste week dat wij in Nepal zijn. En wij dus zeer waarschijnlijk bij de openingsceremonie aanwezig kunnen zijn.

Om dit te realiseren zijn we druk bezig met allerlei acties voor een mooi bedrag. Zo hebben we al appelflappen gebakken en heeft Martijn een huisfeest georganiseerd. Het begint steeds beter te lopen! Inmiddels zitten we namelijk al ruim boven de €2000,-.
Hier zijn we al super blij mee! Maar we willen naast het schoolgebouw zelf er natuurlijk ook voor zorgen dat de kinderen daadwerkelijk naar school kunnen gaan door te zorgen voor schoolmaaltijden en schoolspullen. Hiervoor moet het bedrag nog groeien!

Natuurlijk kunnen jullie ook de steentjes blijven bijdragen door te doneren op rekeningnummer NL16ABNA0589776762 t.n.v. N. Heuvelink onder vermelding van Nepal. Alle kleine beetjes helpen!

Vanzelfsprekend zullen wij doormiddel van verslaggeving een verantwoording geven van de uitgaven van alle donaties.

Ook als jullie nog leuke acties weten die wij kunnen uitvoeren dan horen wij die graag!

Hierbij willen we ook iedereen bedanken die hun steentjes al hebben bijgedragen. Super!

Liefs Janneke, Narelle, Martijn en Iris

Allereerst zullen wij ons even voorstellen: Wij zijn Iris Beijk, Narelle Heuvelink, Martijn Schuster en Janneke Meijer. We zijn 2ejaars geneeskundestudenten aan de Rijksuniversiteit van Groningen. We zijn erg sportief en houden ons, allemaal op onze eigen manier, erg bezig met de wereld om ons heen. Zo doen we commissies voor de ondersteuning van het medisch onderwijs en ontwikkelingsstages en hebben sommige van ons al eerder gereisd en vrijwilligerswerk gedaan. In maart/ april 2015 gaan we voor 3,5 week naar Banepa, Nepal waar we vrijwilligerswerk gaan doen in het HRDC, een orhopedisch kinderziekenhuis.

Actief sinds 29 Nov. 2014