inzameling school - Reisverslag uit Groningen, Nederland van IrisNarelleMartijnJanneke - WaarBenJij.nu inzameling school - Reisverslag uit Groningen, Nederland van IrisNarelleMartijnJanneke - WaarBenJij.nu

inzameling school

Door: Janneke

02 December 2014 | Nederland, Groningen

Hallo,

Allereerst zullen wij ons even voorstellen: Wij zijn Iris Beijk, Narelle Heuvelink, Martijn Schuster en Janneke Meijer. We zijn 2ejaars geneeskundestudenten aan de Rijksuniversiteit van Groningen. We zijn erg sportief en houden ons, allemaal op onze eigen manier, erg bezig met de wereld om ons heen. Zo doen we commissies voor de ondersteuning van het medisch onderwijs en ontwikkelingsstages en hebben sommigen van ons al eerder gereisd en vrijwilligerswerk gedaan.

In maart/ april 2015 gaan we voor 3,5 week naar Banepa, Nepal. Hier gaan we vrijwilligerswerk doen in het HRDC. Dit is een orthopedisch kinderziekenhuis. Orthopedie is de leer van het bewegingsapparaat en dit specialisme houdt zich onder andere bezig met aangeboren afwijkingen aan het steun- en bewegingsapparaat. Een voorbeeld hiervan zijn klompvoetjes. Dit is een aandoening die in Nederland al vlak na de geboorte behandeld wordt bij kinderen waardoor deze er weinig complicaties aan over zullen houden. In Nepal daarentegen is de zorg niet zo goed dat ze dit al op vroege leeftijd kunnen verhelpen. Hierdoor zullen kinderen lang last houden met lopen met alle gevolgen van dien.

Wij gaan vrijwilligerswerk doen om de Nepalese bevolking te helpen. Zoals u waarschijnlijk wel weet behoort Nepal tot een van de armste landen ter wereld. Om een voorbeeld te geven, hergebruiken ze in ziekenhuizen verband meerdere keren. Het verband wordt alleen even ‘uitgewassen’ om er vervolgens de wond bij een andere patiënt mee te bedekken.

Naast ons vrijwilligerswerk willen we de Nepalese bevolking ook op een andere manier te helpen. Dit willen we doen door bij te dragen aan een bouw van een school in de omgeving van Banepa. We hebben voor dit project gekozen omdat wij het privilege hebben om in Nederland aan een goede Universiteit te kunnen studeren en wij ons realiseren dat er veel mensen zijn die niet eens de mogelijkheid hebben om een basiseducatie te volgen. Omdat onderwijs onzettend belangrijk is, willen wij ons op deze manier inzetten voor de bevolking. We zetten dit project samen met de lokale rotary op. Dit is een organisatie die zich inzet voor de lokale bevolking en deze zal de school ook lopende houden wanneer hij eenmaal gebouwd is.

Om dit project goed te kunnen ondersteunen zoeken wij, naast ons eigen geld. nog donateurs
Het zou fantastisch zijn als wij ook namens u een steentje zou kunnen bijdragen.
Een financiële bijdrage kan worden overgemaakt naar rekeningnummer NL16ABNA0589776762 t.n.v. N. Heuvelink onder vermelding van Nepal.
Daarnaast kunnen jullie, als er nog vragen en/of opmerkingen zijn altijd contact met mij opnemen via e-mail: jannekemeijer127@hotmail.com

Wij hopen, voor de mensen in Nepal, dat wij ze met een mooie bijdrage kunnen ondersteunen.

Groetjes Iris, Narelle, Martijn en Janneke

• 12 Maart 2015 - 15:33

U.mannoesingh:

Hallo Initiatiefnemers,
    Het is een prachtig voornemen om de mensen in Nepal te helpen.
    Mijn opa komt ook uit Nepal en vind het goed van jullie om te helpen.
    Als ik zou kunnen helpen, dan zou ik dat graag willen doen. Mijn familie komt uit Mid-West en Tansen.
    Wij gaan waarschijnlijk in maart/april 2016 een bezoek brengen.

Groeten,
    Urmila Mannoesingh.

• 23 Maart 2015 - 15:25

Bart Fledderus:

Nog 1 dagje, jongens!
    Hele goede reis gewenst!!
    Bart Fledderus
    Winsum(gr)

Allereerst zullen wij ons even voorstellen: Wij zijn Iris Beijk, Narelle Heuvelink, Martijn Schuster en Janneke Meijer. We zijn 2ejaars geneeskundestudenten aan de Rijksuniversiteit van Groningen. We zijn erg sportief en houden ons, allemaal op onze eigen manier, erg bezig met de wereld om ons heen. Zo doen we commissies voor de ondersteuning van het medisch onderwijs en ontwikkelingsstages en hebben sommige van ons al eerder gereisd en vrijwilligerswerk gedaan. In maart/ april 2015 gaan we voor 3,5 week naar Banepa, Nepal waar we vrijwilligerswerk gaan doen in het HRDC, een orhopedisch kinderziekenhuis.

Actief sinds 29 Nov. 2014